Handelsbetingelser
FORRETNINGSBETINGELSER
Salgs- og leveringsbetingelser
Kuffert Kompagniet A/S
CVR nr. 15882670
Bakkegårdsvej 406, 3050 Humlebæk
Mail: info@kuffertkompagniet.dk
Telefon: 70205432
På www.kuffertkompagniet.dk kan du kun bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid mere end velkommen til at kontakte os. eksempelvis på telefon: 70205432 eller på mail: info@kuffertkompagniet.dk
Når du handler med www.kuffertkompagniet.dk indgås aftaler på dansk.
Det er ikke muligt at se tidligere ordre. Hvis du ønsker at modtage et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til: info@kuffertkompagniet.dk
Websitet opdateres løbende.
PRISER
Alle priser på kuffertkompagniet.dk er angivet i DKK og vil være inklusiv moms, men eksklusiv fragt.
Priserne på kuffertkompagniet.dk’s produkter kan til enhver tid ændres, men disse ændringer vil ikke påvirke ordrer, for hvilke kuffertkompagniet.dk allerede har sendt en bekræftelse.
BEMÆRK: Kuffertkompagniet.dk tager i enhver henseende forbehold for, at der kan forekomme pris- og trykfejl og udsolgte varer.
Enhver samhandel med udlandet, såvel inde for som udenfor EU, sker alene efter forudgående aftale. Fragten til udlandet afhænger af hvor varen skal sendes hen og aftales fra gang til gang.BETALING
På www.kuffertkompagniet dk kan der betales med:
Dankort - VISA/Dankort - Mastercard - Apple-Pay - Google-Pay
Der tages ikke betalingsgebyr ved betaling på www.kuffertkompagniet.dk
Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun E-Pay, der kan læse dem. Hverken www.kuffertkompagniet.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra www.kuffertkompagniet.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
FRAGT
Det koster et beløb at få din vare tilsendt. Fragten afhænger af vægten og størrelsen på varen. Fragten er afhængig om du har benyttet et kundelogin.
Her kan du se hvad det koster at få leveret varer i Danmark:
Køb under 500 kr. – Fragt på 110 kr.
Køb over 500 kr. – Fragtfrit
Ring for priser til udland.
Som transportør anvender Kuffert Kompagniet, GLS Danmark. GLS distribuerer pakker til erhvervsvirksomheder i Danmark, Europa og uden for Europas grænser. Til private leverer GLS via et landsdækkende netværk af Pakke Shops. Såfremt man ønsker en anden leveringsmetode, bedes dette oplyses pr. telefon.
LEVERING
Kuffertkompagniet.dk leverer typisk indenfor 1-3 hverdage, dog kan leveringstiden på specielle reservedele og produkter være længere.
REKLAMATIONSRET
Som forbruger hos www.kuffertkompagniet.dk har du selvfølgelig ret til at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Reklamationsretten gælder i 24 måneder og omfatter fabrikations- og materialefejl.
Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres indenfor to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vær derfor omhyggelig med at efterse dine varer ved modtagelsen.
Er der tale om en reklamation, så medsend fyldestgørende informationer med beskrivelse af fejlen, for at fremme ekspeditionen. Vedlæg kopi af faktura / ordrebekræftelse samt dine kontaktinformationer.
Som forbruger har man to års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget.
Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine rimelige fragtomkostninger.
Vi anbefaler at du benytter GLS når varen sendes retur samt at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i GLSs system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til kuffertkompagniet.dk Varen kan også indleveres direkte hos Kuffert Kompagniet A/S, Bakkegårdsvej 406, 3500 Humlebæk.
Evt. refusion af beløb sker ved bankoverførsel til den kunde der er anført på fakturaen.
FORTRYDELSESRET
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@kuffertkompagniet.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
RETURNERING
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
VAREN SENDES TIL:
KUFFERT KOMPAGNIET A/S
BAKKEGÅRDSVEJ 406
3050 HUMLEBÆK
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
PERSONDATAPOLITIK
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Kuffert Kompagniet A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.kuffertkompagniet.dk er Lene Bachmann.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@kuffertkompagniet.dk
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, beder vi dig kontakte Lene Bachmann på lba@kuffertkompagniet.dk, hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08.10.2020